El 24 de maig del 2000, una emboscada guerrillera va acabar a Serra Lleona amb la vida de Miguel Gil Moreno.

Els seus companys van voler escriure sobre la seva compromesa trajectòria i vocació de “filmar en directe”.

Després de la seva mort van decidir unir-se i escriure un llibre Los ojos de la guerra, els beneficis del qual anirien directament a crear el Premi de Periodisme Miguel Gil Moreno.

El Premi Miguel Gil Moreno de Periodisme es ve atorgant des de l’any 2002, a aquella obral que compleixi més bé els requisits d’excel·lència professional i que comparteixi l’esperit d’en Miguel Gil, la seva concepció de la professió de corresponsal com a servei a la societat, que assumeixi els riscos necessaris per mostrar les injustícies i els actes de solidaritat que se li presentin en l’exercici del seu treball.

Miguel Gil Moreno

Miguel, Lauren Var der Stockt (agència Gamma) i Michel Peyrard (“Paris Match”) es van dir a Txetxènia “Si en sortim vius, ho celebrarem a l’Hotel Crillon de París”. Així ho van fer.