Laurent Van der Stockt

LAURENT VAN DER STOCKT
Fotògraf de guerra (Gamma, AP)

El Jurat del III Premi Miguel Gil Moreno de Periodisme (2004) atorga el guardó al fotògraf Laurent Van der Stockt en reconeixement al seu treball per la seva cobertura a la guerra de Irak, així com per la seva llarga i important trajectòria professional en la que ha donat mostres indiscutibles de qualitat i d’una forma d’entendre el periodisme similar a l’esperit i la forma de concebre la informació que va guiar el treball de Miguel Gil Moreno.
Van der Stockt neix a Bèlgica el 1964. Fotògraf de l’agència Gamma, ha treballat des de fa molts anys a països de conflicte: Guerra del Golf, conflicte iugoslau, Insurrecció contra el règim de Ceaucescu, Guerra de Irak, Afganistan, Orient Mitjà, Àfrica, Txetxènia. Els seus reportatges s’ha publicat a revistes com New York Times, Newsweek, Stern, Géo, El País, The Independent Magazine, Paris Match o L’Express, entre d’altres.
Actualment viu a París com a fotògraf de la revista americana Newsweek. Ha exposat la seva obra en moltes ocasions i ha estat premiat per les seves fotografies per la Universitat de Columbia (1991), pel Festival Scoop D’Angers (1992, 1993, 1994 i 1995), Premi Bayeux de corresponsals de Guerra (1995), Premi Paris Match (1996).