Walter Astrada

Fotoperiodista argentí

Walter Astrada va començar la seva aventura professional com a fotògraf en el diari Nació del seu país d’origen, Argentina. Tres anys després, deixà la redacció per aterrar a Brasil, Perú, Xile i Bolívia i consumar un projecte personal sobre “La Fe” que li va permetre durant onze mesos i sense pressió retratar imatges del sincretisme religiós.
A partir d’aquí, agències com Associated Press, Agence France- Presse o Getty Images ho han encastellat com una autèntica ànima “freelance” en conflictes, eleccions, temes socials i corresponsalías al voltant de diversos continents. La seva sempre ha estat una labor de denúncia de la situació d’aquells que més sofreixen en els successos violents.“En el Congo vull continuar amb el projecte sobre el tema de la violència contra la dona que vaig començar a Guatemala. Vull donar-li un enfocament mundial i mostrar que és un greu problema que afecta a milers de dones al món”, declara Astrada. El seu reportatge fotogràfic sobre “Violència sexual en el Congo” li ha valgut el IX Premi Miguel Gil Moreno.
Entre els seus reconeixements més destacats es troben premis de prestigi internacional, com el World Press Photo 2007, la Beca de la Fundació Alexia o el “Photographer of the Year” del PGB Photo Award en 2009. “Malgrat guanyar premis significatius, els reportatges es publiquen molt poc. Els mitjans de comunicació passen de puntetes per sobre de temes com aquest, quan haurien de donar-los més importància” diu Astrada.
L’acte de lliurament del premi va tenir lloc el 25 de maig en Random House Mondadori. La taula presidencial la formaven: Santiago Lyon, director de Fotografia de Associated Press; Carles Singla, Cap d’Estudis de Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra, Patrocini Macián, presidenta de la Fundació Miguel Gil Moreno i David Trías, portaveu i editor de Plaza i Janés de RHM.

(D’esquerra a dreta)
Santiago Lyon, Carles Singla, Pato Macián i David Trías.