Mirsad Bajtarevic

MIRSAD BAJTAREVIC
Periodista

Mirsad Bajtarevic, guanya la sexta edició del Premi de Periodisme Miguel Gil Moreno. El jurat decideix atorgar el guardó al periodista bosnià, per la concepció de reporter com a servidor de la societat, tal i com va demostrar en el seu reportatge radiofònic “Srebrenica de nuestro corazón”. El jurat reconeix el seu treball constant d’informació compromesa amb les històries dels seus protagonistes, les víctimes, en aquest moment més oblidades que mai, i premia la seva reafirmació en l’ofici al que en Miguel Gil va dedicar tant esforç i pel que tant va arriscar.
Mirsad Bajtarevic, reporter de l’emissora pública Ràdio BH1 de Bòsnia-Herzegovina, va néixer a Kranj, Eslovènia, el 1969. Després de la dissolució de l’antiga Iugoslàvia va passar a ser ciutadà de Bòsnia-Herzegovina a raó de l’origen dels seus pares i la seva residència. Actualment, treballa a Sarajevo i viu a Kakanj. Bajtarevic va començar a exercir el periodisme el 1993, informant del camp de batalla a Bòsnia Central des de la ràdio local de Kakanj (Bòsnia). El 1996 va entrar a Ràdio Fern, emissora finançada per la OSCE i proclamada millor ràdio del país l’any 2000. Posteriorment, Fern es va unir a Ràdio Bòsnia-Herzegovina per a fundar l’emissora pública Ràdio BH1. Com a periodista, ha informat de molts esdeveniments importants al país; a la seva carrera s’ha trobat amb molts reptes, entre ells, el desafiament d’informar des del Centre Memorial de Potocari, on fins ara han estat enterrades 2.440 víctimes identificades del genocidi de Srebrenica, ciutat a la que entre el nou i onze de juliol de 1995, forces de l’Exèrcit de la República Srpska van matar a més de 8.000 civils, cometent el més gran genocidi a Europa des de la fi de la Segona Guerra Mundial. Des del 2003, Bajtarevic ha estat guardonat cinc vegades. El PNUD, la Comissió Europea i l’Ambaixada Britànica han reconegut els esforços d’aquest corresponsal amb premis als seus treballs sobre temes de profunda importància a Bòsnia-Herzegovina: el SIDA, les drogues, el problema dels estudis superiors després de la guerra o la situació del poble romaní. Mirsad Bajtarevic és membre de la Xarxa Danesa de Periodistes d’Investigació (FUJ) des de l’any 2004 i el 2005 fou elegit president del Sindicat de la Radiotelevisió de Bòsnia-Herzegovina (BHRT).

VI Premio Miguel Gil Moreno(D’esquerra a dreta)
Gonzalo Jar, Responsable Cooperants Creu Roja; Sandra Balsells, fotoperiodista; Fernando González Urbaneja, President FAPE; Mirsad Bajtarevic; Patricia Gil Moreno; Felio Vilarrubias, Secretari de la Fundació i David Trías, editor Plaza & Janés.