Enrique Meneses

Fotoperiodista espanyol

El fotoperiodista espanyol Enrique Meneses guanya el VIII Premi Miguel Gil Moreno de Periodisme, “pel seu treball, pel seu bon fer en l’exercici de la professió periodística, entenent aquesta com un servei a la societat, pel ser un referent per les noves generacions de periodistes, a més de dedicar tota la seva vida al periosdisme”.

Meneses va ser el primer reporter que va ascendir a Sierra Maestra, Cuba, amb el Che Guevara y Fidel Castro, quan la revolució cubana comançava. L’Índia, l’Orient Mitjà, Rhodesia, Amèrica Central, son alguns dels molts escenaris des d’on ha cobert els grans aconteixements del segle XX. A més de treballar a Life i Paris-Match, ha col.laborat en desenes de diaris i revistes, i publicat nombrosos llibres.

L’acte d’entrega del guardó va tenir lloc el 21 de maig a l’auditori de Random House Mondadori i va ser presidit per Pato Macián, Presidenta de la Fundació Miguel Gil Moreno; el director de TVE, Javier Pons; el corresponsal i director de la BBC per l’Orient Mitjà, Jeremy Bowen; l’editor de Plaza & Janés de RHM i membre del jurat, David Trías i el President de l’Associació de la Premsa de Madrid i també membre del jurat, Fernando González Urbaneja.

VIII Premio Miguel Gil Moreno(D’esquerra a dreta)
Fernando González Urbaneja, President d’APM, Javier Pons, Director de TVE, Enrique Meneses, Patrocinio Macián, Jeremy Bowen, Director de la BBC per Pròxim Orient i David Trías, editor de Plaza & Janés de RHM.