Raúl Gallego

Raúl Gallego Abellán
Camerògraf espanyol

Raül Gallego Abellán (Sabadell, Barcelona, 1976) te una àmplia trajectòria periodística des de que va començar a l’any 1998 com càmera, productor i periodista freelance per TVE2 pel programa Gran Angular i TV3 realitzant documentals de llarg format i fent informació diària. Del 2000 al 2003 va treballar com a periodista reporter d’imatges per TV3 cobrint notícies tant nacionals com internacionals per les edicions diàries del telediari i programes de llarg format. Durant aquest període va cobrir, entre d’altres, la Operació Mur de defensa a Cisjordània i la catàstrofe del Prestige. Al 2003 es va desplaçar a les oficines de TV3 a Jerusalem per cobrir el conflicte entre Israel i Palestina; i la guerra d’Iraq.
Des de setembre de 2005 treballa per Associated Press Television News com periodista reporter d’imatges on ha cobert esdeveniments com la Guerra del Líban, la violència del sur de Tailàndia, la guerra d’Afganistan, la sequera a Kènia – Somàlia, la violència a Sri Lanka, la guerra de Georgia, el terratrèmol a Xina, violència política a Kenya, la inestabilitat política i les inundacions a Pakistan, la violència política a Tailàndia, la tensió entre Corea del Nord i Corea del Sud i les revolucions a Egipte i Líbia.
Aquest any ha estat elegit càmera de l’any per la Royal Television Society i al llarg de la seva carrera ha obtingut diversos premis com el Edward R. Murrow Award pel seu reportatge “Diari d’un marine” o el WAN-IFRA Asian Digital Media Award per “Rising waters story” sobre les inundacions al Pakistan.
El guanyador del X Premi comentava aquests dies “ Tot i que la feina de càmera d’agència és anònima, m’agrada voler sentir la responsabilitat de què les històries que puc fer tindran un eco global, poden arribar a més gent i potser poden tenir més repercussió. Encara que aquesta repercussió sigui molt petita. Potser és una forma de veure el periodisme un pèl utòpica però que s’ha de mantenir. Aquesta feina no es fa per diners, per la fama o els premis, la fas perquè creus que fins i tot els petits canvis poden ser importants.’
L’acte d’entrega del premi va tenir lloc el 24 de maig contant amb una taula presidencial composta per Plàcid Garcia-Planas, reporter de “La Vanguardia”; Felio Vilarrubias, Secretari de la Fundació Miguel Gil Moreno; Patrocinio Macián, presidenta de la Fundació Miguel Gil Moreno i David Trías, portaveu i editor de Plaza & Janés de RHM.

X Premio Miguel Gil Moreno(D’esquerra a dreta)
Felio Vilarrubias, Plàcid Garcia-Planas, Pato Macián i David Trías.