Proyecto Como en casaLa crisi econòmica ha provocat un important increment de famílies de classe mitjana amb dificultats per pagar les despeses bàsiques per al sosteniment, com ara l’habitatge, educació i l’alimentació.
Són els anomenats nous pobres. La majoria, professionals de formació universitària amb càrregues familiars que han perdut el lloc de treball o han quedat afectats pel tancament de la seva pròpia empresa.
A Espanya la classe mitjana ha estat el motor i suport de la nostra economia. A més, la seva existència assegura més estabilitat i pau social gràcies al paper pal·liador entre els extrems de riquesa i pobresa.
Per tot plegat la fundació considera d’importància vital ajudar aquest sector de la població per mitjà del suport a les famílies que participen en el projecte Com a Casa.
Gràcies a aquesta iniciativa durant un any, prorrogable a dos, la fundació es fa càrrec quinzenalment del cistell d’anar a comprar de les famílies participants.
A més d’atendre una necessitat peremptòria, s’evita que els seus integrants es vegin obligats a desplaçar-se a menjadors socials. És una manera concreta d’ajudar a proporcionar estabilitat, continuar en la mesura del possible la seva forma de vida habitual i evitar el risc d’exclusió i desestructuració familiar.

Proyecto Como en casaEl 31 de març de 2013 va tenir lloc l’acte de presentació a l’Hotel Avenida Palace del projecte Com a Casa. Hi van assistir la presidenta, Patrocinio Macián Blaya, Leopoldo Abadía i Vicente Font.
Com a Casa és el nom del projecte impulsat per la fundació que té com a objectiu ajudar les famílies de classe mitjana que a causa de la crisi econòmica actual sofreixen greus dificultats econòmiques. Per aconseguir-ho, Com a Casa es fa càrrec de l’alimentació de tota la família durant un any, prorrogable a dos, segons els recursos disponibles en la fundació. Les famílies beneficiàries reben a casa cada quinze dies un lot amb els aliments i productes de neteja necessaris per a la higiene personal de tots els membres de la família.

Les escoles i les parròquies, que mantenen un tracte pròxim amb les famílies, tot sovint són els qui fan l’advertiment sobre la seva situació i es preocupen per buscar ajut.
La fundació està en contacte amb ells, en rep els suggeriments i s’encarrega d’estudiar conjuntament quines famílies es poden acollir al projecte Com a Casa.
De vegades també actua amb les escoles per aconseguir beques de menjador per als fills de famílies que no puguin pagar aquest servei.
Es prioritzen les famílies amb pares que estiguin en situació de desocupació o amb ingressos que no superen el doble del salari mínim interprofessional. Anualment es revisaran les circumstàncies econòmiques de cada família.

Les despeses d’alimentació i neteja són una de les càrregues de més pes en el pressupost d’una llar.
Com a Casa allibera la família d’aquesta despesa i evita que hagin d’acudir a un menjador social.
Per implicar els beneficiaris en el projecte, cada família fa una petita aportació per comanda. Amb aquesta contribució els fan corresponsables de l’ajut rebut.

Aquesta és una selecció de cartes d’agraïment de les famílies beneficiàries del projecte Com a Casa.

Agraïment nadalenc
Agraïment nadalenc
Bon dia!
Bon any!!
Les festes han estat perfectes. Amb la canalla a casa aquests dies tot és increïble!!
A més, hem tingut una supersorpresa: un carret de la compra com a regal de Reis!! No esperàvem pas el carret del 5 de gener!!! Moltes gràcies!!!
I gràcies també pels regals en forma de torró, cava, bombons, etc., del carret de desembre!!!

De debò, moltíssimes gràcies!!

Família de Sant Gervasi, desembre del 2013

Carta d’acabament de projecte
Hem rebut la carta en què ens confirmeu que ja no rebrem el vostre valuós ajut per haver millorat la nostra situació econòmica, i us volíem donar les gràcies, de tot cor, per tot el suport en forma de carrets que ens heu prestat durant aquests mesos en què ens va fallar la feina.
Gràcies pel vostre ajut, que ha estat magnífic, de debò. Us animem a continuar ajudant en els mals moments moltes famílies i us oferim el nostre suport en el que pugueu necessitar. Compteu amb nosaltres.
També volem que feu arribar al patronat l’agraïment i el nostre suport. Moltíssimes gràcies.

Una abraçada forta,

Família de Sarrià, febrer del 2014

Carta de Finalización de proyecto
Avui, 29 de setembre, acabem de rebre l’última comanda. Aquesta setmana us arribarà l’albarà per correu. […]
Una vegada més aprofitem aquest correu per donar-vos les gràcies i transmetre-us tot el nostre agraïment. En el pitjor moment de la nostra vida, aquest ajut ha estat un alleujament des de tots els punts de vista, no solament en l’aspecte material sinó també una tranquil·litat que ens ha aportat pau i equilibri familiar.
[…]
El vostre ajut ha estat increïble i sense no hauríem pas pogut, mai més ben dit, menjar. […] Només espero continuar lluitant com fins ara, anar tapant forats i que, quan tinguem l’anhelada estabilitat —no solament econòmica sinó laboral—, algun dia podrem col·laborar amb aquest meravellós projecte per tornar l’ajut rebut ajudant altres famílies que passin el mateix que hem passat nosaltres. Un miler de gràcies de tot cor.
Una abraçada,

Família de Sant Cugat, setembre del 2014

Carta d’agraïment
HHola,
Un any més us escric per recordar en Miguel Gil i tota la feina que feu per mitjà de la seva fundació.
Especialment en aquesta data tan assenyalada del quinzè aniversari de la seva mort, no oblidem tornar-vos a agrair que durant dos anys, i en un dels moments més durs de la nostra vida familiar, vam trobar en la fundació tot el suport per sortir d’aquesta situació. Actualment continuem lluitant i, tot i que vagin més bé les coses, sempre tenim al cor aquest fantàstic ajut, que tant va alleujar els moments de dolor.
Per això us demano que torneu a transmetre a la família el nostre agraïment. Avui ens hem recordat molt especialment d’ell i la seva família.
Una abraçada molt forta…

Família de l’Eixample, juny del 2015

Fem arribar el nostre agraïment a totes les persones, empreses i institucions que han col·laborat i col·laboren amb aquest projecte.

Generalitat de CatalunyaFundación RoviraltaAldo-UniónObra Social "laCaixa"

Atiram HotelsPenguin Random HouseFeelFourFundación Antoni Serra Santamans

Mi aportación